Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Raportul Z este un document care se emite la finalul zilei de lucru, de pe casa de marcat si care contine date cu privire la cuantumul vanzarilor efectuate in acea zi, numarul de client , etc. Comanda de inchidere zilnica este unica si obligatorie.
Raportul fiscal de inchidere zilnica este documentul emis cu aparatul de marcat electronic fiscal care contine date de sinteza cu caracter fiscal: denumirea si codul de identificare fiscala ale operatorului economic emitent; adresa de la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal; logotipul si seria fiscala ale aparatului; numarul de ordine numerotat progresiv; data si ora emiterii; numarul bonurilor emise in ziua respectiva; valoarea totala a operatiunilor efectuate si totalul taxei pe valoarea adaugata, cu precizarea nivelului cotei, valoarea totala a operatiunilor scutite de taxa pe valoarea adaugata, precum si valoarea taxelor care nu se cuprind in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata.
Raportul fiscal de inchidere zilnica emis de aparatul de marcat electronic fiscal trebuie sa contina pe langa datele definite anterior si urmatoarele date: numarul de bonuri fiscale care au inscris codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului, valoarea totala a acestora, total taxa pe valoarea adaugata aferenta, identificatorul jurnalului electronic, numarul si valoarea reducerilor, anularilor, sume de serviciu, precum si sumele rezultate pentru fiecare mijloc de plata utilizat. Sumele de serviciu reprezinta sumele de bani utilizate pentru plata restului catre client, puse la dispozitia operatorului aparatului de marcat electronic fiscal la inceputul fiecarei zile de lucru.
Acestea se regasesc in soldul contului de casa si, de asemenea, in soldul de la sfarsitul zilei de lucru.
In SmartBill Conta inregistrarea raportului Z se face in meniul zona de Vanzari si achizitii :

Introducerea raportului z se face separat pentru bonurile cu factura si bonurile fara factura:

La bonuri fara factura, asa cum denumirea arata, se permite inregistrarea tranzactiilor pentru care s-a emis doar bon, fara factura.
Se inregistreaza veniturile din vanzare, pe cote de TVA si sumele incasate. Aici pot exista mai multe metode de incasare iar pentru fiecare se alege contul si se completeaza suma.

Restul de incasat trebuie sa fie 0 pentru a putea salva Raportul Z.
In zona bonuri fara factura: se inregistreaza bonurile pentru care s-au emis si facturi.
Pentru a nu se dubla inregistarea venitului, in SmartBill Conta aceasta zona serveste ca o
interfata de incasare a facturilor.
Aceasta inseamna ca se alege contul in care se face incasare, clientul, si apoi se pot selecta facturile care vor fi incasate.
Astfel notele care se vor genera vor fi: cont de incasare = cont de client
Este important de mentionat ca rapoartele Z vor aparea si in registrul de casa / banca, in functie de cum au fost inregistrate.
Rapoartele Z o data inregistrate se pot vizualiza in Liste documente -Rapoarte Z, de unde se pot si modifica in caz de nevoie.
